Åsa Kroppsfysik

Träning nära dig

Klassförklaring

Barndans - Fart och fläkt med mycket glädje är det på danspassen! Här dansar barn 8-10 år Streetdans.

Barngymnastik- Redskapsgymnastik för barn 4-7 år. Blandat med mycket lek övar vi på grunderna i gymnastik som t.ex. kullerbyttor, balansgång, handstående och ljushopp.


2 grupper kl 16-17 med barn födda 2011-2012
2 grupper kl 17-18 med barn födda 2009-2010

Det är kö till dessa grupper så anmäl till asa.barngymnastik@live.se

Bodyshape Detta pass gör ett uppehåll under ht17. Ett kombinationspass där första halvan består av lätta kombinationer till härlig musik,  under andra halvan tränar vi kroppens stora muskelgrupper och även en del balansövningar. Vi avslutar med en härlig stretch

Cardiocross-  crossfitinspirerat skivstångspass för alla

Cardiomoves- En enkel och rolig konditionsklass med musikvariation Upplägget bygger på att vi arbetar oss igenom en låt i taget där enkel koreografi, glädje och härlig musik är i fokus.Klassen avslutas med magträning

 

Gympa - De första 50 minuter är ett medelpass för hela kroppen ( Body Trim )
med inspirerande musik från 70-80 talet.
Därefter 30min ( Power-up ) med 18st varierande stationer .
Du använder olika redskap samt din egen kropp som arbetsbelastning.
• Full Power i 30-sek,
• Vila med stationsbyte 30-sek .
Du kan toppa din träning ( Power Up ) efter egen förmåga på stationerna.
Vi avslutar alltid med nyttig stretching från fot till huvud.
Passet är för alla oavsett ålder,
som vill behålla eller förbättra sin personliga rörlighet och spänst

Mammaträning - den första träningen- Anpassad och säker träning för dig som just blivit mamma eller kanske inte kommit igång med träningen trots att det var ett tag sedan graviditeten. Du kan träna både med och utan barn. Vi stärker framförallt de djupa magmusklerna men jobbar också med resten av kroppen

Pump - är styrketräning till musik som utmanar och gör dig stark och uthållig. Vi tränar i grupp till anpassningsbara vikter och är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att Pump är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. 

Step Intensiv – är en effektiv konditions- och förbränningsträning till medryckande musik med enkel koreografi på bräda som även ger styrka för benen. Avslutas med coreövning för magen samt en skön stretch. 

Tabata- intensiv intervall träning för flera muskelgrupper med korta vilopauser där varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som utförs i 20 sek med vila 10 sek mellan varje repetition.
Detta pass förbättrar din kondition, stärker musklerna samtidigt som du bränner kroppsfett.

Yoga - betyder "förening". Vi arbetar med flödande yoga (som har sin grund i Hatha yoga) som tillsammans med vår andning gör oss smidiga rörliga och starka, både fysiskt och mentalt. Yoga mjukar upp och stabiliserar leder, stärker muskulatur och lugnar sinnet. Olika alternativ i övningarna hjälper dig att hitta din egen yoga. Yoga gör gott för både kropp och själ, välkommen du också att upptäcka vad yoga kan göra för dig.

 

 

OBS! Föreningen har ingen olycksfallsförsäkring så var noga med att kolla över er egen!